Fel: Ikonerna saknas eller fungerar inte

Category: 4. Felsökning och felmeddelanden

Det här kan bero på många saker men brukar vara lätt att fixa.

Windows:

Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen.

  1. Starta kontrollpanelen och leta upp ikonen RemoteAPP-och Fjärrskrivbordsanslutningar
    rCloud RemoteApp ikon
  2. Klicka på knappen Egenskaper för Red Cloud IT rCloud Office och klicka på knappen Uppdatera

    Nu ska ikonerna komma tillbaka ..


    Det står också hur många program du har tillgängliga.

  3. Om det står 0 program tillgängliga kan du prova starta Internet Explorer och surfa till https://ts001.rcasp.se/rdweb.
    Logga in med din e-post adress och lösenord

 

MAC / Android / Surfplattor:

Öppna RD Client, klicka på fliken Apps

Klicka på de tre prickarna till höger om “Red Cloud IT rCloud Office” och välj “Uppdatera”

 

Tag: uppdatera rCloud
  • oms says:
    Your comment is awaiting moderation. This is a preview; your comment will be visible after it has been approved.
    Aw, this waas aan exceptiolnally good post. Taking tthe tiime and actual effort to mmake a supperb article… butt what caan I say… I pput things ooff a whole lot and don’t seem too geet anything done.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>