FAQ

c Expand All C Collapse All

5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office

Det korta svaret är nej. Vi vill fokusera på att leverera vår molntjänst.
Det händer dock vi hjälper till med lokala IT frågor vid behov och i mån av tid mot gällande konsulttaxa.
För hjälp med lokala IT frågor dvs era skrivare, datorer, nätverk , telefoni. antivirus, säkerhetsfrågor, projekt och vad det nu kan vara hänvisar vi till våra återförsäljare som t.ex
JufCorp
Loxodonta
Tele-Data

Leave a Reply

Your email address will not be published.

6. Om återförsäljare, beställningar, hur man blir kund o.s.v

Här är några länkar kring såna frågor :

Våra avtal är inga långa bindande avtal, vi tillämpar två månader uppsägning för att ge både er och oss tid att förbereda en flytt.

Att bli kund: En teknisk checklista
Uppsägning En teknisk checklista

Vi fakturerar allt i efterskott månadsvis.

Vid förseningar av betalningar tillämpar vi följande:

Om fakturan inte betalats i tid skickar vi en påminnelse efter c:a 10 dagar. Här händer inget annat rent tekniskt.

Om påminnelsen inte betalas skickar vi en ny efter ytterligare c:a 10 dagar OCH vi begränsar möjligheten för era användare att logga in mellan 17:00 – 08:00 vardagar och lördag söndag. Det betyder alltså att under de tiderna kan inga av era användare nå sina program eller sitt data eller sin e-post.

Om även den påminnelsen förfaller stoppar vi tillgången helt för alla era användare och vidtar lämpliga åtgärder.
Vid nedstängda konton och uteblivna betalningar förbehåller vi oss rätten att radera allt ert data från våra system.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Det korta svaret är nej. Vi vill fokusera på att leverera vår molntjänst.
Det händer dock vi hjälper till med lokala IT frågor vid behov och i mån av tid mot gällande konsulttaxa.
För hjälp med lokala IT frågor dvs era skrivare, datorer, nätverk , telefoni. antivirus, säkerhetsfrågor, projekt och vad det nu kan vara hänvisar vi till våra återförsäljare som t.ex
JufCorp
Loxodonta
Tele-Data

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Om ni köpt rCloud Office direkt från oss :
Skicka oss ett mail till Helpdesk så löser vi det.

Vår idé ar att användare bara ska se de program de behöver och att ni som företag betalar för det ni använder. En användare kan t.ex. behöva hela Microsoft Office och Visma och något annat medans en annan användare bara behöver bara Microsoft Office eller kanske t.ex. bara Tidsstämplingen från FLEX. NI betalar alltså olika per användare  beroende på vilka program de har tillgång till helt enkelt

On är kund via en återförsäljare vänder ni er till dem så löser dem det åt er

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Vi har nyligen inlett samarbeten med några återförsäljare av våra tjänster.
Tanken är helt enkelt att de kommer vara er sk first line support och kan hjälpa er med alla möjliga IT frågor, inte bara kring rCloud Office utan också allt det där andra runtomkring.

Det ger oss mer tid att fokusera på att leverera era program och komma på nya förenklingar och förbättringar av våra tjänster.

Bland våra återförsäljare kan vi peka på t.ex.
* Loxodonta
* Tele Data
* JufCorp AB.

Vill ni bli återförsäljare? Naturligvtis är ni välkomna att höra av er!

Naturligtvis kan man köpa våra tjänster direkt från oss också.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Skicka oss ett mail tilll Helpdesk med vilket program ni vill uppdatera och och eventuella inloggningar vi kan tänkas behöva. NI kan naturligtvis beställa det via er återförsäljare också.

Inloggningar kan vara t.ex. i ert system hos oss (som admin om vi behöver det ) eller till en extern kundportal där vi kan hämta installationsprogram.

 

rCloud Office inkluderar plattformsoberoende cloud access, drift, antivirus i molnet, backuper, generationshantering, intrångshanatering och tillgång till helpdesk.
Uppdatering, felhantering och felsökning av kundprogram faktureras per uppgraderingstillfälle och programvara.

Vid support av tredjeparts-programvaror d.v.s inställningar, hantering o.s.v i t.ex. Visma eller FLEX hänvisar vi i första hand till respektive leverantörens egen support.
Minimifakturering vid uppgraderingar och felsökning är 1 timme.

* Uppgraderingar helger och kvällstid kan debiteras med faktor 1,5 för kvällstid och faktor 2 för helger och nätter.
Red Cloud IT är ett renodlat molntjänstföretag.

För IT support, infrastruktur, IT säkerhet och andra IT relaterade frågor hänvisar vi till JufCorp AB.

Leave a Reply

Your email address will not be published.